Risc mare de neplată a creanțelor ca urmare a faptului că România a avut cel mai redus pachet de sprijin pentru economiei

România a avut cel mai redus pachet de sprijin pentru combaterea efectelor pandemiei asupra economiei din Europa Centrală şi de Est, guvernul alocând fonduri şi garanţii sub 4% din PIB, arată o analiză realizată de celebra agenţie de rating Moody’s și cititată de Ziarul Financiar.

România este urmată la coada clasamentului de țări precum Bulgaria şi Croaţia, cu 7-8%, şi Slovenia şi Slovacia cu aproape 10%. “Pachetele de sprijin acordate de guvernele din Ungaria şi Polonia au avut ponderi de 10-12% din PIB, cel mai mare procent fiind în Cehia, de peste 20%,” relatează Ziarul Financiar, care menționează, de asemenea, faptul că jumătate din fonduri au reprezentat măsuri directe, precum şi amânări sau scutiri de taxe, iar restul garanţii guvernamentale.

Pandemia şi măsurile luate pentru combaterea ei au avut efecte dure asupra economiei din regiune și mai ales asupra României. Zona Est-Europeană s-a contractat cu 5,1% în 2020 și au fost scăderi ale PIB-ului sub 4% în Polonia şi Bulgaria până la 8% sau chiar mai mult în Cehia şi Croaţia.

Ca urmare a crizei economice, în România, brokerii și asiguratorii de riscuri financiare au observat o amplificare a riscului de neplată a creditului comercial, devenind astfel imperativ pentru sectorul privat să gestioneze acest risc de neplată a creanțelor printr-un instrument foarte dezvoltat în Europa occidentală și prea puțin folosit în România, asigurarea de credit comercial.

Asigurarea de credit comercial oferă protecție în caz de neplată prelungită a facturilor, preluând riscurile și în situațiile tot mai frecvente în care clienții intră în insolvență sau insolvență voluntară. Mecanismul de protecție al acestui tip de poliță asigură recuperarea pierderilor din neîncasarea facturilor, echilibrând rezultatele în acele perioade de nesiguranță în care inclusiv clientii cu cea mai bună reputație sau cu cel mai bun istoric s-ar putea confrunta cu constrângeri operaționale și implicit financiare.

Beneficiile poliței:

  • Acoperirea rapidă a pierderilor în caz de neîncasare a facturilor;
  • Monitorizarea si disciplinarea comportamentului de plata al clientilor, reducerea termenelor medii de incasare si asigurarea lichiditătilor;
  • Sprijinul unui partener puternic care să echilibreze relația cu debitorii, oferind greutate în procesul de negociere;
  • Posibilitatea de a cesiona polita/despagubirea către bănci;
  • Plata unei polite de asigurare substituie efortul unei companii de a-si acoperi pierderile;
  • Cresterea vânzărilor într-un mod sustenabil;
  • Ajută la accelerarea dezvoltării portofoliului de clienți: preluarea de clienti noi este mai simplă datorită analizei specifice derulate de un asigurator, având ca rezultat o limită de credit recomandată;
  • Ajută să imbunătățiti structura de risc a portofoliului, oferindu-vă informații despre evaluarea clienților dumneavoastră;

Cu ajutorul acestui serviciu, companiile au garantia securizarii incasarii facturilor in proportie de 90% (inslusiv TVA-ul), minimizand in acest fel pierderile legate de neplata prelungita si insolventa/faliment pe parcursul derularii contractului de asigurare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *



Abonează-te pentru Alerta de Email

sau click pentru grupul Telegram

Mulțumim. Sunteți abonat!

A fost o eroare. Vă rog încercați din nou.

Liberalist.ro va folosi informațiile pe care le furnizați în acest formular pentru diseminare articole și informări de marketing.