duminică, octombrie 6Liberalist.ro - Portal Business

Client Euroins? Ce trebuie să faci urgent

Fii inspirat, trimite articolul unui prieten

Consiliul ASF a decis joi seară să ridice autorizația companiei Euroins, care intră, conform legii, în insolvență. 2,5 milioane de români sunt asigurați la compania Euroins.

Vezi oferta de RCA, fără comisioane ascunse, pe cea mai mare platformă ONLINE

 Consiliu ASF a mai hotarat deschiderea procedurii de faliment si numirea Fondului de garantare a asiguratilor (FGA) ca administrator interimar al societatii.

Asadar, societatea Euroins România nu mai poate emite polite noi de asigurare, FGA devine administratorul temporar al Euroins, iar cererile de dosare de dauna sau cererile de despagubire se trimit catre FGA.

Daca esti client Euroins, in acest moment ai la dispozitie doua variante:

  1. Soliciti denuntarea politei si recuperarea primei neconsumate in cazul in care nu au existat daune pe polita RCA/ facultativa si inchei o noua polita RCA/ facultativa la un alt asigurator.
  2. Pastrezi polita actuala intelegand ca limita maxima de despagubire de le FGA este de 500.000 RON (acest plafon este valabil pentru orice polita de asigurare, inclusiv RCA).

Toate politele Euroins raman in valabilitate, conform prevederilor legale, inca 90 de zile dupa data pronuntarii hotararii de deschidere a procedurii de faliment, in cazul in care asiguratul nu  a decis sa denunte polita RCA/facultativa. Data pronuntarii hotararii de deschidere a procedurii de faliment nu este cunoscuta inca, depinde de instantele de judecata.

Pasi de urmat in cazul in care decizi sa denunti polita Euroins si sa ceri restituirea primei de asigurare:

  • Trimiti o solicitare de denuntare catre Euroins pe adresa de email dedicata: reziliere@euroins.ro.

Emailul cu solicitarea de denuntare trebuie sa contina obligatoriu serie si numar polita de asigurare, copie CI/BI sau copie CI/BI si imputernicire in cazul asiguratilor persoane juridice.

Fondul de Garantare a Asiguratilor va inregistra cererea ta de plata si o va analiza, in ordinea primirii si inregistrarii.

Daca ai fost pagubit de un sofer asigurat Euroins si nu ai avizat inca dauna la Euroins poti aviza dauna la FGA.

Formularele necesare se pot completa online pe site-ul FGA:

Cerere de deschidere dosar de dauna:  https://www.fgaromania.ro/formular-daune/

Declaratia privind evenimentul: https://www.fgaromania.ro/wp-content/uploads/2021/09/Anexa-8-.pdf

Cererea de plata: https://www.fgaromania.ro/cerere-de-plata-privind-acordarea-despagubirilor-indemnizatiilor/

FGA are dreptul de a incepe plata sumelor cuvenite creditorilor de asigurari (asigurati, beneficiari, terte persoane pagubite) de la data ramanerii definitive a hotararii de deschidere a procedurii falimentului impotriva Euroins.

Citește și articolele următoare pe Liberalist.ro:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *