joi, ianuarie 20Liberalist.ro - portalul piețelor libere

Criza cipurilor din industria auto îi lasă pe mulți pietoni mai mult de un an de zile

Fii inspirat, trimite articolul unui prieten
Criza cipurilor din industria auto, îi lasă pe mulți pietoni mai mult de un an de zile

Dacă doriți un nou Audi A3, veți aștepta până în 2022 – iar în acest moment, dealerii nu pot spune exact când anume in anul viitor. Cel puțin contrariile lor de la Jaguar știu exact cât timp va trebui să așteptați pentru un nou I-Pace: 12 luni.

Termenele noi de livrare a mașinilor sunt o problemă familiară în acest moment, cu rădăcinile lor în pandemia de Covid-19; o penurie globală de semiconductori, deoarece producătorii redirecţionează livrările către electronice de larg consum; o furtună de iarnă în Texas; cererea fugitivă a consumatorilor; reduceri ale zborurilor de pasageri (aceștia transportă multă marfă); și provocările navelor de containere (Ever Given care a blocat Canalul Suez în martie a perturbat serios programele).

Care sunt înârzierile cele mai frecvente?

Aproape toti cunoscuții mei, care și-au comandat o mașină nouă, au reclamat întârzieri. Doi dintre ei și-au comandat mașinile în martie 2021 și trebuiau să le primească în septembrie acest an. Suntem în decembrie si încă nu și-au primit mașinile. Unul dintre ei a primit însă un termen, de abia anul viitor în septembrie! Adică, peste exact un an de zile, 12 luni de întârziere.

Site-ul astonvauxhall.co.uk ofera cateva informatii clientilor de Opel. Unele modele, cele care au nevoie de mai multa tehnologie si implicit cipuri, au intarzieri intre 3 si 16 saptamanii.

„Am comandat un nou Mazda CX-5 2.5 GT Sport AWD în urmă cu șase săptămâni, cu data de livrare confirmată de 28 octombrie”, a scris dl. Terry Osborn. „Apoi, recent, dealerul a sunat să-mi spună că comanda mea a fost anulată de Mazda, dar că aș putea avea în schimb versiunea actualizată care va sosi în martie viitor. Deși mi-ar vinde-o la același preț, nu au putut spune cum ar fi diferit față de mașina pe care am comandat-o. Din acest motiv, mi-am anulat comanda.”

Un purtător de cuvânt al Mazda a declarat pentru Autocar: „Luna aceasta, ne-am mutat producția CX-5 la noul model. Am prioritizat comenzile clienților existenți pentru modelul actual, dar un număr mic de clienți au fost afectați și am sfătuit dealerii să le ofere o trecere la noul model. Numărul comenzilor CX-5 afectate este de aproximativ 80 de mașini.”

Din fericire, povestea lui Terry are un final fericit, deoarece a reușit să cumpere un nou Volvo XC40 pentru livrare la mijlocul lunii octombrie. „Am făcut o afacere grozavă și am făcut, de asemenea, profit din schimbul meu parțial, un Audi S3 – doar a doua mașină cu care am reușit asta”, ne-a spus el mai târziu.

Autocar.co.uk relatează că BMW poate livra ceva mai repede (în funcție de model și specificații), iar Volvo poate construi și livra o mașină în aproximativ trei luni. Este mai probabil ca hibridele să fie livrate în acest interval de timp, deoarece, spun ei, compania este dornică să-și crească înmatriculările de vehicule electrice și hibride pentru a evita amenzile bazate pe emisii.

Nici piața de mașini second hand nu o duce prea bine

Prețurile au crescut pe piața auto second-hand din România, atât pentru mașini pe benzină, cât și pentru cele diesel sau 100% electrice, a declarat, pentru wall-street.ro, Andrei Dumuța, Business manager Autovit.ro.

Din punct de vedere al prețului mediu al mașinilor postate pe Autovit.ro, a existat un trend de creștere, în special începând din august.

În urma analizei pe ultimele 5 luni făcută pe platforma online Autovit.ro, se observă o creștere de aproximativ 14% (cu 1.770 euro) a prețului mediu la mașinile diesel și de 17,5% (cu 2.694 euro) la prețurile pentru mașinile pe benzină.

Prețul mediu al mașinilor electrice din platforma de anunțuri cu mașini a crescut cu aproape 8% în ultimele 5 luni, de la 34.000 euro la 36.681 euro.

Când ia sfârșit criza cipurilor?

Părerile specialiștilor sunt împărțite, si deși sunt fabrici noi de cipuri in dezvoltare chiar in Europa, optimismul este relativ temperat. Majoritatea analiștilor vorbesc de o continuare a crizei pana in vara anului următor, și cei mai optimiști dintre ei vorbesc de primăvară.

Însă, pentru cei care au comandat deja mașinile și le așteaptă deja de luni de zile, termenele optimiste nu sunt vești încurajatoare. Probabil, mulți se vor lipsi de mașina nouă și vor opta pentru una second hand sau, dacă au reușit să completeze bugetul, își vor cumpăra ceva din stocul dealerului, și ele cu un preț crescut cu mult peste nivelul pieței.


Citește și alte știri similare pe Liberalist.ro:

Plafonarea preţului RCA! Un proiect de lege nou la Senat
Asigurarea turistică storno
Cum se emit polițele de asigurare RCA în online?
Preţurile la RCA s-au triplat. Cartel sau cartel?
România: Risc mare de neplată a creanțelor. Protecția prin asigurarea de credit comercial foarte limitată
Consultantul de business și marketing în București. Cine apelează la ei și ce onorarii practică?
Asigurarea de anulare a unui eveniment
Calcul Asigurari – Pagina calculator asigurari RCA cu datele vehiculului

Facebook ne-a amenințat cu suspendarea paginilor noastre Liberalist.ro deoarece scriem pe subiecte care contrazic narațiunea companiei și interesele sale politice de stânga. De aceea, încercăm să dezvoltăm un grup pe Telegram ca o alternativă anti-cenzură. ABONEAZĂ-MĂ LA TELEGRAM

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Click și Skip pentru următorul articol

----

Dr.Max | Elefant | Lensa | Credite - Oferta zilei!