Aproape 4 miliarde de căutări sunt efectuate zilnic pe cel mai popular motor de căutare, iar oameni de toate națiile și din toate clasele sociale îl folosesc pentru informații, divertisment, comparație, documentare, cumpărături, validare etc.
Sunt unul dintre cei care cumpără sute de mii de oameni ca consultant de marketing digital și folosește serviciul de publicitate. Este genial și îl recomand tuturor. De asemenea, sunt și un activ pentru serviciul online, un utilizator pe care serviciul il monetizează extrem de bine.
Pentru fiecare dintre rolurile mele, drepturile de proprietate intelectuală asupra propriului meu conținut sunt respectate și confirmate ca atare prin declarația privind condițiile de furnizare a serviciului.
La ce renunți atunci când folosești un motor de căutare gratuit
Să ne imaginăm următorul scenariu, sunt un utilizator obișnuit al motorului de căutare și caut un articol despre noile tehnologii mobile, astfel încât fiecare cuvânt scris pe bara de căutare devine un cuvânt cheie sau o expresie de căutare a cuvintelor cheie care îmi oferă acces la o bază de date. Cuvintele pe care le-am scris, deși îmi aparțin, sunt cuvinte cheie simple, o nouă clasificare în universul motorului de căutare, dar nu sunt acoperite de legea drepturilor de autor.
Nu mă afectează și nu pot dovedi niciodată proprietatea unor termeni precum „mobil” 2017 „noi tehnologii”. Dar ce facem atunci când scopul pentru care folosim acest serviciu nu este cel de informare, comparare de produse sau servicii, documentare sau cumpărături? Ce se întâmplă dacă folosesc Serviciul de căutare pentru validarea ideii, acel produs al inteligenței umane care îmi aparțin?
Din cele 4 miliarde de căutări vor fi cu siguranță, într-un procent considerabil mai mic, căutări cu scopul validării ideilor, ideilor originale, ideilor perturbatoare menționate în bara de căutare pentru a-și valida fezabilitatea și a-și demonstra originalitatea.
Potrivit Oficiului European pentru Drepturi de Autor [1], dreptul de proprietate intelectuală nu include protecția ideilor, conceptelor care nu sunt mărci comerciale de diferențiere comercială sau invenții înregistrate. Ideile sunt protejate numai atunci când o idee sau un concept devine o invenție înregistrată (brevet) sau un semn de diferențiere publicat pentru prima dată, indiferent dacă este înregistrat sau nu (adică drepturile de autor).
Așadar, prima teză de mai jos, extrasă din declarația Termeni și condiții a unuia dintre cele mai mari motoare de căutare, nu ne liniștește deloc știind cele de mai sus. De asemenea, dacă ne uităm la un extras din această declarație, vom vedea câteva cuvinte cheie revelatoare:
„Unele servicii vă permit să încărcați, să trimiteți, să stocați sau să primiți conținut. Vă păstrați toate drepturile de proprietate intelectuală asupra conținutului. Pe scurt, tot ce îți aparține rămâne proprietatea ta.
Când încărcați, încărcați sau primiți conținut pe sau prin intermediul Serviciilor, acordați (stocării și părților cu care lucrăm) o licență globală pentru a utiliza, găzdui, stoca, reproduce, modifica, crea lucrări derivate (cum ar fi cele care rezultă din traduceri, adaptări sau alte modificări pe care le facem pentru ca conținutul să funcționeze mai bine cu serviciile noastre), comunicare, publicare, execuție publică, afișare publică și distribuție a conținutului respectiv. Drepturile pe care le acordați în baza acestei licențe au scopul limitat de a opera, promova și îmbunătăți serviciile, precum și de a dezvolta noi servicii. „
Google.com
Au dreptul să îți copieze ideile de afacere online
Revendicarea dreptului dvs. de a utiliza conținutul e-mailurilor și, în general, cuvintele cheie pe care le scriem sau le primim în scopuri publicitare este acceptabilă, dar partea îngrijorătoare este că serviciul poate reproduce ideea și poate crea lucrări derivate pe baza conținutului primit sau scris de dvs. Parantezele care urmează expresiei „lucrări derivate” nu sunt exhaustive, ci doar exemplare, potrivit avocatului. În aceste condiții, motorul de căutare vă poate folosi conținutul, cum ar fi idei inovatoare de aplicații sau afaceri pe care le validați pe motorul de căutare și, de asemenea, le poate reproduce. Dacă deja fac asta nu știm și este foarte dificil să aflăm când foștii angajați au contractele de confidențialitate pe viață.
Această preocupare pentru conținutul dvs. poate părea paranoică, dar pentru mulți indivizi, inventatori, programatori, antreprenori, oameni de știință sau chiar toate acele companii care apreciază inovația, aceste lucruri sunt îngrijorătoare. Încă o dată, ne dăm seama că nimic în această lume nu este gratuit.
Nu mă pot abține să nu mă gândesc la toate acele informații de căutare și să mă întreb câți dintre aceste căutări sau emailuri pe care noi le consideram private au condus, de fapt, la instrumente/aplicatii/servicii derivate ale companiei-mamă?
Ce putem face? Ne ocupăm de modul în care ne validăm ideile și ce informații scriem. Ambiguitatea este utilă.
Utilizăm produsul fără contra-cost ca mediu ideal pentru promovarea online și ne oferim protecție prin brevetare și publicare.
Consultăm un avocat pe drepturi de autor.