Ministrul Fondurilor Europene anunţă că autorităţile intenţionează introducerea unei reforme a taxării transportului de mărfuri pe autostrăzile din România ca o condiție pentru accesarea fondurilor pentru construirea infrastructurii rutiere prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR).
30 de miliarde de euro în următorii ani pentru proiecte in transport
Prin PNRR ar trebui să intre în țară aproape 30 de miliarde de euro în următorii ani pe diverse proiecte, începând cu unele care vizează realizarea de autostrăzi.
„În cazul autostrăzilor, da, ni s-a spus că alocarea pe care România a propus-o, de 4 miliarde de euro pentru autostrăzi, este prea mare şi noi am spus: o fi mare, dar noi avem nevoie de aceşti bani, insistăm şi vom respecta planul de verde, pentru că fiecare plan trebuie să aibă 37% din alocare pentru proiecte verzi. Respectăm planul de verde şi punem această alocare mare pentru autostrăzi. (…)
Noi am mers pe strategia (…) unor reforme care să justifice aceşti bani de autostrăzi şi de aici vom face o reformă a taxării transportului de mărfuri pentru că, până la urmă, trebuie să avem acest principiu, fiecare plăteşte după câtă marfă transportă şi pe ce distanţă.
Acum avem un sistem de roviniete în care toată lumea plăteşte la fel, indiferent cât foloseşte autostrăzile”, a declarat ministrul Cristian Ghinea luni seară la TVR, potrivit News.ro.
Rovinietele vor mai utile doar în cazul persoanelor fizice cu mașini mici
Înțelegem așadar că rovinietele vor mai utile doar în cazul persoanelor fizice cu mașini mici iar firmele de transport care fac transport de marfă cu camionete, camioane și tiruri au mari șanse să fie încadrați în funcție de cantitatea transportată și să plătească sume semnificativ mai generoase decât o rovinietă. „În acelaşi timp, venim cu reforme, a modului în care taxăm transportul de mărfuri, tocmai pentru a avea o justificare foarte clară, per total vom scădea şi gradul de poluare pe termen lung”, a adăugat ministrul Fondurilor Europene.
Reformele PNRR au în vedere transportul sustenabil
Reformele la care face referire domnul ministru sunt prin PNRR și înseamnă o alocare bugetară de 7,6 miliarde euro. Fondurile au în vedere transportul sustenabil: rutier, feroviar și metrou. Conform guvernului sunt 2 reforme și 4 investiții:
Autostrăzi:
• 434 de kilometri de autostradă construiți
• 625 ha de perdele forestiere liniare în lungul autostrăzilor nou construite
• 45% din punctele negre ale siguranței rutiere eliminate
Cale ferată:
• 311 km de cale ferată modernizată
• 311 km de cale ferată cu sistem ERTMS 2
• 110 km de cale ferată electrificată
• 2534 km de cale ferată pe care viteza comercială crește cu 15% prin lucrări
de reînnoire
• 206 km de cale ferată cu sistem modern de centralizare
• Metrou: 15.6 km de rețea nouă de metrou; 15 stații noi; 30 de rame
Citește alte știri pe Liberalist.ro:
Credit cu buletinul – lista celor mai bune oferte!
Un parlamentar finlandez se confruntă cu doi ani de închisoare pentru că este creștin
ASALT: Educația Sexuală în școli fără acordul părinților! Ce conține programa școlară propusă?
VIRAL: Viața după Covid și libertățile pe cale de dispariție
Fondul Monetar Internațional vrea să știe ce cauți pe internet. Ce pățești dacă nu ești cetățean model
Consultantul de business și marketing în București. Cine apelează la ei și ce onorarii practică?
‘Idolul’ Fauci a admis că virusul Covid19 ar fi putut fi chiar unul din virusurile finanțate de el
De ce costă 1.000€ dacă este un CRM gratuit? Digitalizarea vânzărilor
Libertăți individuale – Constituția României
Facebook ne-a amenințat cu suspendarea paginilor noastre Liberalist.ro deoarece scriem pe subiecte care contrazic narațiunea companiei și interesele sale politice de stânga. De aceea, încercăm să dezvoltăm un grup pe Telegram ca o alternativă anti-cenzură. ABONEAZĂ-MĂ LA TELEGRAM