Românii își aleg asigurările pe baza unor criterii pragmatice, prețul fiind principalul factor de decizie pentru 70% dintre ei. Urmează încrederea în compania de asigurări, menționată de 58% dintre respondenți, și experiența companiei în domeniu, relevantă pentru 37%.
În ceea ce privește interacțiunea cu asigurările, 46% dintre români au o percepție mai degrabă pozitivă, iar 32% se declară foarte mulțumiți de produsele de asigurare utilizate.
Deschidere către noi tipuri de asigurări
„Studiul realizat alături de LIFE IS HARD arată o creștere a interesului românilor pentru produse de asigurare inovatoare. Tot mai mulți consumatori apreciază asigurările comportamentale, care se adaptează stilului de viață și obiceiurilor sănătoase, precum și asigurările pentru sănătatea mintală. Acestea câștigă popularitate în special în rândul segmentului , dintre care 40% se declară interesați de astfel de produse. Pe de altă parte, asigurările bazate pe inteligență artificială și colaborările cu fintech-uri sunt încă mai greu de înțeles pentru publicul larg”, a declarat Paul Acatrini, Research Manager & Managing Partner Cult Research.
Cele patru „Românii” ale asigurărilor
În cadrul Transylvania Insurance Days 2024, studiul BARES.AS a evidențiat patru segmente principale ale populației, fiecare cu perspective distincte asupra asigurărilor:
- Avangardiștii (23%): Optimiști, cu venituri ridicate, deschiși către soluții de asigurare complexe și inovatoare.
- Centrații pe sine (37%): Axati pe sănătatea fizică și emoțională, cu o viziune individualistă asupra viitorului.
- Spectatorii sociali (27%): Sensibili la creșterile de prețuri, sceptici față de încheierea polițelor din cauza nemulțumirilor legate de calitatea vieții.
- Deconectații social (13%): Grupa cea mai vulnerabilă, cu venituri scăzute și un interes minim pentru asigurări, încheind cele mai puține polițe.
SERVICII
Solicită ofertă pentru servicii de marketing online
Citește și alte știri similare pe Liberalist.ro:
- Giganții de pe Wall Street ușurați de 6 miliarde dolari printr-un protest inedit
- Condusul fără asigurare auto. Ce risti? (RCA)
- Noi creșteri de prețuri la energie! România pare să fie condamnată la o creștere necontrolată
- Mega-afacerea Pfizer: Ce deal au făcut birocrații de la Bruxelles?
- ‘Știința măștilor la școală rămâne incertă’ și OMS avertizează asupra impactului învățării și dezvoltării psihosociale ale copilului
- Noul card de identitate european monitorizează circulația românilor. Ce fac cu datele biometrice?
- VIRAL: Viața după Covid și libertățile pe cale de dispariție