Uneori, pentru anumiți directori executivi, investiția în viitorul afacerii (marketingul digital) nu este pe lista de priorități.
Această tipologie de antreprenori sunt dependenți de obișnuință și vechile lor metode din anii ’90. Nu înțeleg noile tehnologii și de aceea orice propunere de campanii de marketing online sunt de cele mai multe ori refuzate fără considerare.
70% din clientelă vine din online
Business-urile acestea nu au nicio șansă în noua lume digitală. În noua eră digitală, 70% din clientelă vine din online pentru că mediul online este principalul mod în care furnizorii sunt verificați si calificați.
Întoxicaţi şi suprasaturaţi cu informaţie, concepte şi noi soluţii de marketing le refuzăm total sau frustraţi de frica de a deveni irelevanţi, le preluăm ca atare cu o înţelegere superficială. Care este rostul folosirii de noi metode şi tehnici de marketing, cvasi-înţelese şi neclar definite dacă nu oferă garanţia performanţei?
Marketingul, aşa cum se definea ca şi ştiinţă a eficienţei economice prin cele patru elemente de bază şi însumarea tacticilor clasice, s-a schimbat esenţial în ultimii ani datorită tehnologiilor şi platformelor sociale perturbatoare. Au apărut ca efect noi terminologii în marketing care, deşi sunt şi ele însuşite de disciplină, sunt denumite în funcţie de tacticile noi.
Dar ce este Marketingul Digital?
MD este un concept umbrelă care înseamnă promovarea sau marketing-ul de produse și servicii folosind tehnologii digitale, în principal pe internet, dar și prin telefoane mobile, tehnologie digitala (beacon) și orice alt mediu digital de comunicare. ( ex. broșuri digitale, publicitate de tip display).
Înțelegem însă că avem nevoie de marketing digital pentru că nu vrem să comunicăm prin anunțuri în ziar când clienții noștri au telefoane iphoneX și nu au deschis de zece ani un ziar de anunțuri. Avem nevoie și de o strategie de marketing digital pentru că ne dorim o identificare eficientă și eficace a mediilor digitale care se pretează business-ului nostru.
Avem nevoie de o strategie de Marketing Digital pentru că:
- Dorim să fim relevanți pentru clienții noștri. Dacă comportamentul de consum al clienților se schimbă, ne schimbăm și noi cu ei și chiar de multe ori îi anticipăm oferindu-le soluții facile. Nu vrem să fim compania care încă dă anunțuri la rubrica de afaceri din ziarul local când toți ceilalți vorbesc cu clienții pe Facebook și îi câștigă prin Google Adwords.
- Înțelegem că cel mai eficient marketing este cel care fidelizează clienții existenți. Le comunicăm frecvent, îi ținem la curent cu realizările noastre și în momentul când au nevoie de serviciile nostre vom fi în mintea lor.
- Pentru că dacă nimeni nu știe de compania ta, înseamnă că nu exiști. Cine nu există, nu face afaceri. Notorietatea de brand se formează în timp și printr-un un efort constant de comunicare.
- Pentru că vrem să fim compania care inovează și întotdeauna vrea să valorifice noi oportunități pentru a crește business-ul. Tehnologiile digitale sunt noua ‘revoluție industrială’. Pionerii și ambițioșii sunt cei care vor câștiga avantaje competitive în competiția de piață.
- Pentru că vrem să investim în viitorul companiei și înțelegem că marketing-ul digital este eficient și eficace. Omiterea lui înseamnă o condamnare la necompetitivitate.
De ce apelăm la un consultant de marketing digital?
Un consultant în marketing este un specialist certificat și calificat de o experiență profesională solidă. De cele mai multe ori este solicitat de o companie/organizație să analizeze, să propună soluții și/sau să dezvolte punctual: studii de marketing, strategia de marketing, poziționarea de brand, planul de marketing, managementul funcției de marketing și activitățile de marketing pe toate canalele clasice și digitale.
- Pentru optimizarea comunicării de marketing
- Pentru implementarea unui sistem de fidelizare si retenție
- Creșterea notorietății de brand către publicurile țintă
- Pentru dezvoltarea portofoliului de servicii și inovare
- Pentru eficientizarea funcției de marketing și managementul performanței
- Digitizare și implementarea celor mai bune practici
Onorariul consultantului in marketing
Onorariul unui proiect de consultanță se calculează, de cele mai multe ori, în funcție de zilele de muncă pe proiect și rate card-ul consultantului care implementează un proiect. Dar bineînțeles mai sunt și proiecte cu preț fix pe lucrare sau preț pe volum (procent din buget), în cazul în care vorbim de administrarea unor bugete de publicitate, cum e cazul Adwords. De principiu, costurile pentru externalizare servicii de marketing digital sunt accesibile pentru orice companie de talie mică, însă proiectele de consultanță, cu multe ore de muncă, se calculează după un rate card per zi.
Când calculeaza onorariul, un consultant de marketing, va ține cont de cheltuielile de operare a firmei: o treime din bani se duc în impozite la stat, o treime din bani reprezintă cheltuieli fixe și amortizări (Internet, curent, licențe de programe, calculatoare, servicii de telefonie, etc) și o treime din valoarea totală va însemna renumerația consultantului pentru munca depusă. Luănd în considerarea acestea, onorariile încep de la 20 EUR/oră și 100 EUR/zi de consultanță.
Pentru mai multe informații, scrieți-ne la contact@bujorean.com sau vizitați adresa bujorean.com