miercuri, iulie 24Liberalist.ro - Portal Business

Piaţa de leasing operaţional. Creștere sau cădere liberă?

Fii inspirat, trimite articolul unui prieten
Piaţa de leasing operaţional. Creștere sau cădere liberă?
Piaţa de leasing operaţional. Creștere sau cădere liberă?

Piața de leasing operațional a crescut în linie cu piața auto, depășind nivelul de 77.000 de unități în administrare la finalul anului 2021 , potrivit estimărilor ASLO.

Acesta reprezintă o creștere de peste 8.000 de autovehicule, respectiv 12%, față de finalul anului 2017, ultimul an cu informații disponibile despre volume.

În aceeași perioadă (2017-2021) înmatriculările de autoturisme și autovehicule utilitare ușoare au crescut cu 13% iar ponderea produsului full-service a crescut spre 90%.

Piața de leasing operațional a trecut prin mai multe provocări pe parcursul ultimilor cinci ani: investigația Consiliului Concurentei, pandemia, termenele prelungite de livrare a autovehiculelor, peste toate suprapunâdu-se și incertitudinile rezultate din situația din Ucraina. Cu toate acestea, piața și-a continuat creșterea, confirmând importanța acestui serviciu în achiziția și utilizarea autovehiculelor” declară Bogdan Apahidean, preşedinte ASLO.

Conform datelor centralizate de Asociația Societăților de Leasing Operațional, în topul primelor 5 companii membre intră: LeasePlan România, Arval Service Lease România, ALD Automotive, Autonom Services și BCR Fleet Management.

Asociația Societăților de Leasing Operațional (ASLO) aniversează 10 ani de activitate.

Înfiinţată pe 17 noiembrie 2010 ca o asociaţie profesională, neguvernamentală, non-profit şi apolitică, ASLO are ca principal scop reprezentarea intereselor industriei de leasing operațional în comunitatea de afaceri prin promovarea conceptului de leasing operațional, a celor mai bune practici și standarde profesionale, precum și educarea și dezvoltarea comunității de afaceri în domeniul leasingului operațional și crearea unei interfețe oneste între comunitatea de leasing și terțe părți.

Membrii cu drepturi depline ai ASLO reunesc principalele companii de leasing operaţional de pe piaţa românească: ALD Automotive, Arval Service Lease România, Autonom Services, Autotechnica Fleet Services, BCR Fleet Management, Business Lease Romania, LeasePlan România, New Kopel Romania, Premium Leasing, RCI Finanţare România, Unicredit Leasing Fleet Management.

Membrii asociați sunt: Autovista Romania, Dekra Certification, Marsh Broker de Asigurare-Reasigurare şi SGS România.

Dintre acțiunile în care ASLO s-a implicat sau pe care chiar le-a inițiat, amintim:

  • a creat și menținut canale de comunicare cu partenerii de afaceri și autoritățile (cea mai importantă fiind Ministerul Finanţelor Publice), urmărind și analizând reglementările care vizează domeniul auto și fiscal;
  • 2013 – a obținut exceptarea companiilor de leasing operațional de la limitarea deductibilității costurilor cu amortizarea la 1.500 RON pe lună;
  • 2015 – a susţinut Ministerul Finanţelor Publice în demersul de a acţiona împotriva evaziunii fiscale practicate de anumiţi comercianţi de vehicule rulate;
  • 2016 – a sprijinit iniţiativa parlamentară prin care se propunea incriminarea distinctă a înşelăciunii privind date sau caracteristici tehnice ale autovehiculelor, oferind, prin membrii săi, suport pentru crearea şi implementarea mecanismelor necesare aplicării reglementărilor în mod corect și eficient.
  • 2017-2021 – a susținut și documentat activitatea ASLO în fața Consiliului Concurenței, ceea ce a dus la încheierea procesului prin procedura angajamentelor, fără amendă.
  • 2022 – pregătește un demers pe lângă Autoritatea Fondului de Mediu în vederea extinderii accesului la eco-tichete

”Asociația intenționează să construiască o propunere legislativă pentru a permite accesul direct al clienților de leasing operațional la eco-tichete, întrucât astăzi aceastea sunt disponibile doar pe firma de leasing și nu pe utilizator”, spune Bogdan Apahidean. „Dacă acest demers ar avea succes și tichetele ar fi oferite per utilizator și nu per firma de leasing, parcul auto green din România ar avea șanse suplimentare de extindere.”


TOATE TITLURILE IMPORTANTE ÎNTR-UN SINGUR LOC – Abonați-vă la notificările Liberalist.ro pentru ȘTIRI AUTOMATE și ALERTE direct pe mobil sau desktop!
Citeste mai mult

SERVICII

Citește și alte știri similare pe Liberalist.ro:

Presa americană într-o singură voce: Biden este vinovat de înfrângerea catastrofală din Afganistan
Un parlamentar finlandez se confruntă cu doi ani de închisoare pentru că este creștin
ASALT: Educația Sexuală în școli fără acordul părinților! Ce conține programa școlară propusă?
VIRAL: Viața după Covid și libertățile pe cale de dispariție
Fondul Monetar Internațional vrea să știe ce cauți pe internet. Ce pățești dacă nu ești cetățean model
Consultantul de business și marketing în București. Cine apelează la ei și ce onorarii practică?
‘Idolul’ Fauci a admis că virusul Covid19 ar fi putut fi chiar unul din virusurile finanțate de el
Mii de români renuntã la WhatsApp. De ce se discută de ‘Dosarul’ Digital?

Facebook ne-a amenințat cu suspendarea paginilor noastre Liberalist.ro deoarece scriem pe subiecte care contrazic narațiunea companiei și interesele sale politice de stânga. Nu suntem singurii, probabil și dvs. ați observat faptul că anumite postări care contravin narațiunea oficială sunt considerate ‘spam’ sau ‘mesaje neautoritative’ și în consecință depublicate. De aceea, încercăm să dezvoltăm un grup pe Telegram ca o alternativă anti-cenzură. ABONEAZĂ-MĂ LA TELEGRAM