marți, octombrie 15Liberalist.ro - Portal Business

Inflația și creșterea prețului energiei: Efecte ale planului radical Green New Deal!

Fii inspirat, trimite articolul unui prieten

Dacă nu știați ce să credeți de Green New Deal al UE, vă atrag atenția că primele efecte ale acestui plan radical sunt scumpirile din ultima perioada și prețul crescut al energiei electrice! Comisia Europeană a impus României liberalizarea pieței de energie electrică și guvernul nici nu a încercat să mitigheze impactul asupra populației!

PNIESC – Planul României va îngenunchea sectorul energetic național sau va salva Planeta?

Considerăm că este important pentru ca opinia publică să cunoască condițiile asumate de România în acest plan, frecvent criticat de unii politicieni pentru impactul social nemilos asupra clasei de mijloc și a celor vulnerabili care ar resimți cel mai mult restricțiile și povara financiară crescută în numele ‘salvării Planetei’.

Criticii Planului Verde european și american spun că se va realiza exact opusul scopului de reducere a nepoluări prin acest Plan Verde mondial. Vom expune mai jos o parte din criticile de mediu și limitările energiei verzi pentru o abordare echilibrată a subiectului.

Pe lângă efectele asupra mediului, mai sunt și cele de ordin social și economic. În timp ce clasa afluentă va continua să călătorească în avioane private, vor locui în palate și vor conduce mașini electrice de sute de mii de euro, cei vulnerabili vor resimți din plin restricțiile. Ce taxe noi vor fi introduse? Vom pierde independența energetică ca țară? Care este costul social și cât va scădea prosperitatea populației ca urmare? sunt întrebări pertinente la care Guvernul trebuie să răspundă, iar discursul public trebuie să aibă loc.

Subtitluri

  1. Dar ce îți propune PNIESC?
  2. Criticii Planului pentru Energiei Verde (PNIESC) sunt vehemenți
  3. Măsurile din PNIESC
  4. Poziția publică a premierului si a opozitiei în legatură cu Planul Verde

Dar ce își propune Planul? Această scădere de consum se va obține prin închiderea minelor?

România țintește un consum primar de energie de 32,3 Mega tone echivalent petrol (Mtep), respectiv un consum final de energie de 25,7 Mtep, obținând astfel economii de energie de 45,1%, raportate la consumul primar aferent anului 2030, respectiv de 40,4% pentru consumul final de energie, comparativ cu scenariul de referință PRIMES 2007, conform Planului Național Integrat în domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice 2021-2030

Mai mult, pentru a se conforma obligațiilor prevăzute la Art. 7 din Directiva (UE) 2018/2002 de modificare a Directivei 2012/27/UE privind eficiența energetică, România trebuie să atingă o valoare cumulată a economiilor noi de energie echivalentă cu 10,12 Mtep în perioada 2021 – 2030. Această economie de energie se va obține prin închiderea minelor?

„În urma unei analize detaliate, România a decis să elaboreze și să implementeze măsuri și politici alternative care să încurajeze economiile de energie. În plus, un Proiect privind Strategia de Renovare pe Termen Lung a fost prezentat spre consultare publică, ce urmează a fi adoptat până în martie 2020 (scenariul actual de renovare prevede o eficiență energetică și economii de CO2 semnificative, precum și noi facilități pentru instalații de producerea de SRE-E – majoritatea sub formă de panouri fotovoltaice pentru clădirile existente).

În ceea ce privește dimensiunea securității energetice, Comisia a recomandat o descriere a măsurilor de sprijin care facilitează îndeplinirea obiectivelor din domeniul securității energetice cu accent pe diversificarea surselor de energie și reducerea dependenței energetice. Pentru a asigura securitatea energetică la nivel național, România a luat sau se angajează să ia măsuri pentru implementarea mai multor proiecte în ceea ce privește diversificarea resurselor, respectiv:

  • Implementarea cu celeritate a cadrului legal necesar deciziilor finale de investiție în
  • exploatarea resurselor de gaze naturale din zona Mării Negre;
  • Adoptarea Planului de decarbonare propus de Complexul Energetic Oltenia, principalul
  • producător de energie electrică pe bază de cărbune – cu scopul de a asigura o tranziție
  • sustenabilă către o producție de energie electrică cu emisii reduse de carbon;
  • Diversificarea surselor de uraniu pentru Nuclearelectrica;
  • Prelungirea duratei de operare și construcția de capacități noi nucleare;
  • Dezvoltarea de noi capacități pe SRE și integrarea cu alte piețe din regiune precum și
  • promovarea utilizării hidrogenului;
  • Dezvoltarea/optimizarea infrastructurii existente a rețelelor de energie electrică și gaze
  • naturale, cu impact pozitiv asupra capacității de preluare a energiei produse din RES și
  • asupra nivelului de interconectivitate;
  • Dezvoltarea capacităților de stocare.


De asemenea, Comisia Europeană a sugerat României să definească obiective și ținte mai ambițioase, referitoare la integrarea în piața internă a energiei, recomandând în special adoptarea unor măsuri de dezvoltare a unor piețe angro și cu amănuntul, lichide și competitive.

Recent, România a făcut pași importanți în acest sens, asumându-și un calendar de liberalizare care va asigura formarea liberă a prețurilor începând din 2020/2021 – în funcție de cerere și ofertă. Pe de altă parte, operaționalizarea măsurilor de sprijin pentru consumatorii vulnerabili și combaterea sărăciei energetice vor fi avute în vedere, în strictă corelare cu termenele aferente calendarului menționat anterior.

Prin varianta actualizată a Planului, România clarifică și obiectivul asumat privind nivelul de interconectivitate a rețelelor electrice de transport, care va atinge cel puțin 15,4% în 2030, pe baza unui calendar de progres a proiectelor actuale și preconizate, administrat de operatorul de transport și sistem al energiei electrice.”

Criticii Planului pentru Energiei Verde (PNIESC) sunt vehemenți

Într-un articol recent, The Federalist expune cele mai importante critici care contestă însăși scopul acestor tranziții energetice în SUA, eliminarea poluării mediului înconjurător:

„Fermele solare generează doar 1,5% din energia electrică a țării (SUA) și ar fi o modalitate ineficientă de a genera cei peste 8 miliarde de megawați-oră de energie pe care combustibilii fosili și energia nucleară o furnizează în fiecare an pentru a satisface nevoile de transport industrial, comercial, rezidențial și auto. baterii de rezervă. Folosirea panourilor solare de ultimă oră de tip Nellis Air Force Base pentru a genera acea electricitate ar necesita acoperirea completă a 57.000 de mile pătrate de teren – echivalent cu suprafața terestră din New York și Vermont – cu 19 miliarde de panouri solare fotovoltaice. Deoarece miliarde ar fi plasate în locuri mai puțin însorite, zona necesară ar fi cu siguranță chiar mai mare. Efectele asupra habitatelor și faunei sălbatice ar fi incalculabile.

Turbinele eoliene de pe uscat nu sunt mai bune. Fowler Ridge Wind Farm din Indiana acoperă 68 mile pătrate, o suprafață mai mare decât Washington, D.C. Folosirea unor instalații similare pentru a înlocui toate unitățile de combustibilii fosili și energia nucleară din țara noastră ar necesita mai mult de 2 milioane de turbine pe mai mult de 500.000 de mile pătrate de fermă, habitat sălbatic și terenuri pitorești. Acest lucru este echivalent cu suprafața combinată din Arizona, California, Nevada, Oregon și un sfert din statul Washington. Luați în considerare, de asemenea, că multe dintre numărul mare de turbine necesare pentru a îndeplini cerințele Green New Deal ar trebui să fie plasate în site-uri de calitate mai slabă, mai puțin vânt, ceea ce ar conduce cu siguranță cantitatea de teren și materii prime necesare chiar mai mare.

De asemenea, panourile solare necesită multe materiale toxice, iar turbinele eoliene necesită cantități enorme de oțel, beton, cupru și elemente din pământuri rare. Păstrarea unei săptămâni de energie pentru perioadele în care soarele nu strălucește sau vântul nu suflă ar necesita aproximativ 2 miliarde de baterii Tesla de jumătate de tonă. Satisfacerea acestor nevoi ar necesita o extindere masivă a mineritului pentru litiu, cobalt și alte substanțe în Statele Unite sau în Asia, Africa și America de Sud. Operațiunile din aceste din urmă țări implică muncă extinsă a copiilor, creează dezastre de mediu și chiar duc la moarte prematură.”


Măsurile din Planul Național Integrat în domeniul Energiei și Schimbărilor Climatice 2021-2030 – PNIESC


În concluzie, România a demarat diverse acțiuni cu scopul de a își crește nivelul de ambiție în ceea ce privește cota de SRE și obiectivele de eficiență energetică, și are în vedere mai multe măsuri pentru a defini și implementa strategii și politici clare care vizează atingerea obiectivelor asumate. Vor trebui luate măsuri suplimentare, descrise în capitolul 3 al
prezentului Plan, pentru atingerea țintelor propuse (prezentate în capitolul 2), care vor contribui ulterior la realizarea obiectivelor generale ale UE.

Liberalist.ro nu se poziționează împotriva Planului Verde însă cântărește fiecare măsură în parte, în mod rațional, prin prisma costului social, economic, de mediu și beneficiile reale aduse. Bineînțeles că susținem împădurirea, promovarea transportului public, promovarea mașinilor electrice în zonele urbane însă înțelegem și costurile sociale pentru familiile cu copii care nu-și permit o mașina electrică sau o mașina mai nouă. Aceste familii sunt dependente de vechea lor mașină pentru viața de zi cu zi. Aceste familii, din mediul rural, suburban, au nevoie de susținere pentru că ele vor plăti cu prosperitatea familiei lor aceste restricții. Să cităm doar una dintre planificatele restricții:

Limitarea circulației vehiculelor cu alimentare convențională în centrele orașelor, pentru a îmbunătăți calitatea aerului;
Adoptarea unor măsuri cu scopul limitării accesului automobilelor poluante în centrul orașelor. De exemplu, din 2022 ar putea fi introdusă interzicerea accesului în centrul capitalei pentru mașinile non-Euro, Euro 1 și Euro 2, în timp ce pentru Euro 3 restricția ar fi aplicabilă începând cu anul 2023.

Premierul vrea bani pentru tranziția spre energia verde

Trebuie menționat faptul că există o poziție oarecum oficială cu privire la o parte din întrebările noastre din debutul articolului:

Viteza cu care România va face tranziţia către o economie verde va fi diferită faţă de cea a altor ţări UE, iar susţinerea partenerilor europeni va trebui să fie mai mare pentru ţara noastră, a declarat prim-ministrul Florin Cîţu.

Declarația lui susține afirmațiile făcute în ultimele zile de ministrul mediului, Tanczos Barna, care a susținut inclusiv la Bruxelles, în cadrul discuțiilor cu comisarul european pentru Mediu, că România dorește să știe pe ce resurse financiare europene se poate baza pentru a îndeplini țintele de mediu din pachetul Fit to 55, relateaza digi24.

Într-o postare publică, europarlamentarul Cristian Terheș de la PNTCD critică dur Planul Verde și complicitatea Guvernului:

4 obiective ale neomarxistilor PNL-USR prin scumpirea curentului si gazelor
Scumpirea facturilor de gaze si curent sub guvernul PNL-USR nu e accidentala ci programata si premeditata, scopul fiind implementarea obiectivelor neomarxiste antinationale pe care chiar neomarxistii le-au marturisit. Printre acestea amintesc:

Pierderea proprietatilor de catre oameni


Romania este una dintre tarile UE cu cei mai multi proprietari. Romanul, din fire, cand a avut un pic de ban, si-a luat casa si pamanant. Cand esti proprietar si nu ai rate esti independent. Cand stai intr-o casa unde ai rate pe 30 de ani, cum e in Vest, nu-ti permiti sa nu mergi la lucru pentru ca nu-ti convine ceva, astfel ca devii submisiv doar ca sa nu iti pierzi casa luata pe rate de 30 de ani.
Venind acest val de scumpiri la facturi, destui oameni vor acumula atatea datorii incat vor ajunge sa nu le mai poata plati, astfel ca li se vor lua casele. S-a mai intamplat asta in Romania.
Asa se implineste dorinta Oanei Bogdan de la PLUS, care a spus ca „Am fi mai buni dacă nu am avea proprietăți și am trăi în grupuri în loc de cupluri”.

Distrugerea economiei Romaniei


Toate econonomiile functioneaza pe curent. Tarile care doresc sa-si creasca economiile se preocupa in primul rand sa fie independente energetic. Nu poti creste economic cand depinzi de curentul facut de altii. De aceea si Ceausescu a facut in anii ’70 atatea hidrocentrale si termocentrale, ca sa nu depinda de curentul altora.
Actualul guvern PNL-USR a inchis termocentrala Mintia, iar in 2015, cand Ciolos era premier, a fost de acord cu inchiderea minelor din Valea Jiului.
Acelasi guvern PNL-USR lucreaza asiduu acum la inchiderea Complexului Energetic Oltenia, care da in prezent cca. 10-20% din curentul produs in Romania.
In timp ce tarile din Vestul UE, prin gazul (Nord Stream 1 si 2) si carbunele pe care le aduc directe din Rusia, au ajuns sa-si scada pretul curentului, ceea ce le face produsele si serviciile mai ieftine, in Romania pretul curentului si gazului au crescut, ceea ce face ca produsele si serviciile din Romania sa fie mai scumpe.
Pe scurt, guverul PNL-USR condamna economia Romaniei la pieire.

Saracirea populatiei


Pretul mai mare la gaz si curent afecteaza toate preturile, de la paine la mersul cu masina sau autobuzul.
In timp ce salariile si pensiile nu vor fi crescute de PNL si USR, dar preturile cresc si vor mai creste, rezulta ca puterea de cumparare a oamenilor va scadea, ceea ce inseamna cresterea saraciei.
Efectul acestei saracii si saraciri a populatiei este atat scaderea economiei nationale cat si fortarea multora, din motive subzistentiale, sa plece iar la lucru prin strainatati, unde vor aduce, prin munca lor, plus valoare altor tari si economii.

Inventarea notiunii de „consumator vulnerabil”


Dupa ce actualul guvern PNL-USR ia cu 10 maini de la toti romanii, vine acum si spune ca da cu doua degete sprijin pentru plata facturilor „consumatorilor vulnerabili”.
Este exact strategia marxista de cand lumea: dupa ce i-au saracit pe toti oamenii prin politicile publice impuse, guvernul vine si spune ca-i ajuta un pic pe cei „mai saraci(ti)”.
Un „consumator vulnerabil”, daca nu-si va putea plati facturile, va avea probleme inclusiv sa-si cumpere de mancare sa traiasca de pe o zi pe alta, din moment ce toate preturile vor creste.
Mai mult, prin acest „consumator vulnerabil” se va crea o alta birocratie, cu alti noi angajati la stat, care vor trebui sa filtreze dosare si cereri sa decida cine se califica sau nu pentru un astfel de ajutor.
Solutia nu este sprijinirea „consumatorului vulnerabil” ci scaderea pretului energiei ca sa nu mai fie „consumatori vulnerabili”.


Acestea sunt doar 4 dintre multele efecte negative ale acestei politici antinationale promovate de guvernul PNL-USR.
Prin aceste politici publice, acest guvern PNL-USR a distrus si dramul de putin capital romanesc care mai era in tara.
Sub acest guvern PNL-USR Romania va ajunge din nou o tara in care vor fi foarte putini foarte bogati (cei despre care Citu spunea ca fac peste 3.000 de euro pe luna, ceea ce dovedeste – in mintea sa bolnava – ca economia bubuie) si foarte multi foarte saraci sau la limita saraciei.
Culmea este ca, sub acest guvern PNL-USR pretins de dreapta, Romania nu va mai avea clasa de mijloc.
Ce face guvernul PNL-USR acum e echivalentul actiunilor comunistilor din anii ’50, care au impus cote taranilor care erau egale sau mai mari decat productia pe care le-o dadea pamantul. Scopul final era sa-i faca pe oameni ca, „de buna voie”, siliti fiind de saracie sau cu bocancul ori patul pustii, sa semneze ca isi dau pamantul in Colectiv. Neomarxistii de azi PNL-USR doar repeta ce au facut marxistii din anii ’50 in Romania.

#RomaniiTrebuieSaStie

Citeste si:

‘Furtul de idei’ sau Pericolul serviciilor gratuite de email și căutare online

Beneficiile RCA online! Platformele online sunt ‘pe val’ în România

Plângere la CE împotriva WhatsApp! Consumatorii ar fi expuşi la prelucrarea la scară mare a datelor confidențiale

Metoda chinezească: Casa Albă recunoaște că se folosește de BigTech pentru cenzură politică. Republicanii vor lista!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *