Ministrul Mediului a declarat că ”Interzicerea motoarelor clasice în România ar distruge industria auto.”
România se află printre țările care s-au opus propunerii de a se interzice vânzarea mașinilor cu motoare clasice noi și cere un răgaz sau măcar posibilitatea de a se putea vinde în continuare măcar mașini hybrid.
„Din 2035 se dorește ca toate mașinile noi care sunt înmatriculate să fie mașini electrice.
Am intervenit de mai multe ori în timpul discuțiilor de ieri, spunând că în România este imposibil să ne asumăm o astfel de decizie în momentul de față.
Am cerut ca din 2035 să mai existe o perioadă de tranziție în care măcar motoarele hybrid plug-in să fie înmatriculabile. Propunerea noastră nu a fost acceptată în forma în care am prezentat-o, însă există un text de compromis pe care l-am obținut.
Textul spune că în 2026 comisia ar trebui să reanalizeze evoluția în piață și să reanalizeze în ce măsură termenul din 2035 se poate respecta.”
România obține o ”amânare” în anumite condiții
În cazul în care se constată că, din diverse motive de producție, de lipsă de componente, de probleme pe piață generate de această situație de război, să regândească acest termen.
Este compromisul maxim pe care am reușit să îl obținem. (…) Am fost singurul stat membru care a susținut acest compromis.
Eu cred că nu este ușa închisă complet și din 2026 putem spera că mașinile hybrid plug-in, fabricate în România de exemplu, vor putea fi înmatriculate în continuare.”
România, un important producător auto, cu uzinele Dacia și Ford, ar fi serios afectată de o astfel de măsură, consideră ministrul Tanczos Barna.
„Pentru noi, stat membru care are o industrie auto foarte puternică, este extrem de important ca această industrie să rămână în picioare.
Firmele care asigură componentele pentru industria auto își pot desfășura activitatea în continuare și după 2035, locurile de muncă să fie protejate și cetățenii să aibă acces la o piață a mașinilor noi. În cazul în care, din diverse motive, nu se reduce prețul la mașinile electrice, anumite persoane nu vor avea acces la mașini noi”, a spus ministrul.
Despre Dacia și Ford, Barna consideră că au interese legitime
„De mai multe ori am reprezentat și interesele acestor companii. Sunt interese legitime, sunt interesele enonomiei naționale.
Am vorbit de mai multe ori, am înțeles care sunt doleanțele și planurile dânșilor.
Și, în discuțiile de ieri, am susținut de mai multe ori că această industrie are nevoie de sprijin.
Sper ca această analiză, care se va face în 2026, să ne dea concret posibilitatea ca și după 2035 aceste motoare, mașini, să fie înmatriculabile în Europa”.
Germania respinge planul UE privind interzicerea automobilelor cu motoare pe combustie din 2035
Guvernul german nu va fi de acord cu planurile Uniunii Europene care vizează interzicerea comercializării de noi autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă începând din 2035, a declarat marţi ministrul german al Finanţelor, Christian Lindner, transmite Reuters, conform digi24.
The post Ministrul Mediului: Interzicerea motoarelor clasice în România ar distruge industria auto appeared first on A7TV – Televiziune cu pasiune!
SERVICII
Citește și articolele următoare pe Liberalist.ro:
Credit cu buletinul – lista celor mai bune oferte!
Ce informații ai nevoie pentru asigurarea auto (2022)
ASALT: Educația Sexuală în școli fără acordul părinților! Ce conține programa școlară propusă?
VIRAL: Viața după Covid și libertățile pe cale de dispariție
Consultantul de business și marketing în București. Cine apelează la ei și ce onorarii practică?
Credit cu buletinul – lista celor mai bune oferte!
De ce costă 1.000€ dacă este un CRM gratuit? Digitalizarea vânzărilor
Facebook ne-a amenințat cu suspendarea paginilor noastre Liberalist.ro deoarece scriem pe subiecte care contrazic narațiunea companiei și interesele sale politice de stânga. De aceea, încercăm să dezvoltăm un grup pe Telegram ca o alternativă anti-cenzură. ABONEAZĂ-MĂ LA TELEGRAM